AKU RINDU ...

Entah...
Di mana silapnya...
Ke mana perginya...
Jauh.......
Tanpa jiwa derita...
Tinggalkan aku bersama...
Segumpal CINTA nista...

Entahlah...
Aku kosong...
Kosong...
Dan kosong...
Tiada jiwa...

Tiada jiwa berkata...
Nak ku bawa...
Bersama suara...
Untuk mereka...
Yang tersenyum ketawa...
Dan aku..
Tanpa rela...
Tersenyum bersama...
Dan bersamanya...
Hati yang gulana...
Dan jiwa yang derita...

Entah...
Mungkin...
Semuanya bermusim...
Cintaku pada 'isim...
Hanya nama yang tiada berjisim...
Aku mengejar CINTA yang bermukim...
Pada satu daerah sunyi yang kukirim....

Entahlah....
Ya Allah...
Do'a aku tika sujud...
Aku pasrah tanpa berkabut...
Aku redha suratan hudud...
Dugaan Mu pada 'ujud...
Agar kembali berpaut...
Agar kembali bersujud...
Pada zat yang zuhud...

Ya Allah...
Inginku kembali bertaut...
Inginkan jasad kembali berpaut...
Inginkan jasad sentiasa bersujud...
Menangisi kiasan hidup...
Pada hukum wujud...

Pegangan ku selama ini...
Pada fitrah nan nafsi...
Nafas dan hidup insani...
Langkah dan nyawaku disini...
Hanyalah pada Mu...
Padamu Ilahi...

Aku rindu ....
Aku rindu ....
Aku rindu ....

Inginku kembali pada MU ...
Inginkan CINTA dari MU ...


tangisan hamba tuhan,
al_mukminun88@yahoo.com
09 JANUARI 2008