KINI KAU JADI GURU

TEMANKU SEORANG GURU
...rinduku pada seorang sahabat

GURU...
Aku kenalimu..
Kami berdua di bumi MU
Kami mengejar ilmu
Kami ketawa dan berlagu
Itulah sahabatku...
Kaherol Nizam kukenali dulu.

GURU...
Dahulu kau menadah ilmu
Bersamaku...
Di bumi busuk Kuala Lumpur
Kini kau jauh di seberang lipur
Hidup di bumi masih berlumpur
Tiada berita tiada lapor
Aku disini tiada penghibur

Aku suka lirikmu...
Aku suka jasamu...
Aku suka kenangan...
Aku suka impian...
Yang kita selalu ungkapkan.

Kau pulang.
Pulang ke sarang
Ke hidupan yang kau sayang
Aku ngerti tersarang
Hati kau yang gusar garang

Kaherol Nizam...
Telah lama berita diam
Kini disini laman
Aku senaraikan
Setiap rindu untuk teman...

Pada antara yang aku kenang
Antara semua teman
Kau pulang buangkan
Segala di sini di seberang
Kini kau datang...

Menjadi seorang..
Guru yang tersayang
Disayang..
Warga bumi KENYALANG...

Semua muridmu....
Kau kini jadi GURU......


* Kaher adalah teman dan sahabat karibku sepanjang pengajian FILEM & VIDEO di ASWARA 2007/2008... Namun sesuatu menarik dan mengikat kakinya jauh di seberang - Tanah bumi kenyalang. Seorang yang pendiam, tetapi riang. Banyak kerenah buat orang marah. Tetapi penghibur pencipta yang aku bangga. Walau karya kamu jauh di sana, aku bersiul sama.

Video dibawah adalah karya KAHEROL NIZAM ... Sama-sama hayati dan hormati karyanya.. Besar dan berpengaruh..

LAGU : GURU BINTANG HATIKU
KARYA : CIKGU KAHEROL NIZAM